tirsdag 20. november 2012

Layout- you and I

Jeg har scrappet en layout! Bildet er av meg og min kjære.
Her har jeg brukt nydelig mønster- og utklippsark fra Pion
og de er så flotte å bruke til både LO og kort.

Tekst er TH chitchat.
Jeg har pyntet med blomster, pyntenål og seambinding fra Wild Orchid Crafts.
Har også brukt blonder, nøkkel og Prima sitt fuglehus + fotohjørner.



Nydelig nøkkel fra Hjerteboden.






Takk for at du er innom og titter!
Ha en herlig dag!


søndag 18. november 2012

Layout- Gøy med esker

Her har jeg en Layout å vise frem.

Jeg har brukt mønsterark fra Pion.
Arkene er svertet med walnut stain og jeg har brukt kantskrape fra Tim Holtz. Har også sydd med symaskin flere steder på Layouten.

Bildene er av min skjønne innekanin Trultus.
Han simpelthen elsker esker! Han synes det er så gøy å kunne sove i dem,
spise litt på dem og destruere! Så da passer jo teksten godt " Gøy med esker".

Teksten er skrevet ut på dataén.
Jeg har pyntet med en gammel bokside, seambinding, fuglehus fra Prima, osteklut og TH filmstrip.
Har også brukt nydelig Martha Stewart kantpunch som jeg fikk låne av Inger Marie.
(tusen takk vennen)
Carrot tekst er fra TH chitchat.





Ha en fin søndagskveld!
Klem, June

mandag 12. november 2012

Cutie pie


Her har jeg laget et rosa jentete kort.









Recipe
Size: 15x15 cm
Folding: Regular
Ink: Archival Ink- Jet Black, Distress Ink- walnut stain
Stamp: Magnolia- Tilda in key largo
Medium: Distress ink, reinkers
Papers: Bazill- vanilla & kraft cardstock,
Pattern papers- Maja design,
Langton hp watercolorpaper 300g
Tools: sewingmachine,  Memory Box- Catalina Border
Embellishment: WOC- flowers, Kort&Godt- flowerberrries, WOC- seambinding,
cheesecloth, Hjerteboden-doily lace, charms, TH- chitchat
Other: Stickles stardust


I´m entering this challenge
Stamptacular Sunday- For the Love of Tilda

Ha en flott dag!
Klem, June

onsdag 7. november 2012

Walter the Moose

 Nå har det vært stille en stund på bloggen min.
Jeg har hatt litt scrappefri og vært en uke i varmen på Gran Canaria. noe som har gjort godt. Etter at jeg kom hjem fra ferie har jeg fått laget flere prosjekter og her er ett av dem.

Jeg har dekorert en papirpose.
Borden på toppen av posen er punchet ut med en Martha Stewart punch- cherish.
Jeg har brukt mønster- og utklippsark fra Pion (till far).

Motivet er fra Magnolia sin Autumn leaves collection
og heter Walter the Moose. 
Denne elgen er bare så herlig!

Jeg har fargelagt motivet med distress reinkers
og bakgrunnen med distress marker black soot
(ikke helt fornøyd med resultatet av bakgrunnen
 og må nok øve mere på disse markersene...)

 Eikenøttene er også stempler fra samme kolleksjon som elgen.
Disse har jeg også fargelagt med distress reinkers.

 Oppi papirposen lå det en tag.



Recipe
Size: 17x17 cm
Ink: Archival Ink- Jet Black, Distress Ink- walnut stain
Stamp: Magnolia- Walter the moose & acorn
Medium: Distress ink, reinkers
Papers: Bazill- vanilla & kraft cardstock,
Pattern papers- Pion design,
Langton hp watercolorpaper 300g
Tools: sewingmachine, staples, MS punch- cherish
Embellishment: WOC- seambinding, cheesecloth, doily lace, button, charms, TH- filmstrip & journaling ticket, craft tag manilla


Deltar med dette kortet på denne utfordringen
Deep Ocean- Around the world


Ha en herlig dag!
Klem fra June

tirsdag 9. oktober 2012

Julekort i rødt, blått og creme

Jeg har laget et julekort med motiv fra Magnolia.
Dette blir mitt tredje julekort denne måneden og da er jeg i mål med å bli med på Hjertebodens Juleblogg. Denne månedens utfordring er at man må lage tre julekort og minst ett av dem må ha med seg tallet tre.
Jeg har brukt tre farger (rødt, blått og creme), tre mønsterark, tre dies (Spellbinders, Memory Box og Magnolia DooHickeys), tre blomsterbær, tre røde poinsetta, tre cremefargede roser, tre stofftyper (seambinding, rosebånd og osteklut).

Motivet er fargelagt med Distress ink, reinkers.

Fargene jeg har brukt er
Hud: tattered rose, tea dye
Kinn: tattered rose, aged mahogany
Hår: antique linon, vintage photo
Kjole og blomst: aged mahogany, black soot
Lam: black soot, tattered rose


Detaljer



Den flotte diesen jeg har brukt her er fra Memory Box og heter Frostyville Border.





Recipe
Size: 15x15 cm
Folding: Regular
Ink: Archival Ink- Jet Black, Distress Ink- walnut stain
Stamp: Magnolia- Tilda with cute lamb
Medium: Distress ink, reinkers
Papers: Bazill- vanilla & red cardstock,
Pattern papers- Maja design, Bildmålarna
Langton hp watercolorpaper 300g
Tools: sewingmachine, Spellbinders- classic circles large & scalloped,
Memory Box- Frostyville Border, Magnolia Doohickeys- tag
Embellishment: WOC- ivory roses, WOC- flowerberrries, WOC- seambinding,
WOC- organza rose trim small, cheesecloth, Storyteller- poinsettia, charms
Other: Liquid pearls- white opal


I´m entering my card into these challenges
MDUC- Your favourite color combo (creme, red and blue)
Just Magnolia- Anything goes with fabric


Klem, June


mandag 8. oktober 2012

Winter Wonderland

 I dag har jeg et julekort å vise frem.
Jeg synes dette motivet fra LOTV er så søtt, Merry Christmas Penguins.

Jeg har dekorert en brun papirpose med kartong og mønstarark fra Maja design.
Arkene er svertet med walnut stain og sydd med symaskin.
Jeg har pyntet med kakeservietter, pom pom, poinsetta,
 knapper og TH chitchat.

Ukens utfordring hos Lili´s little fairies er å lage julekort til gutt/mann
og slik ble min løsning:-)




Recipe
Ink: Archival Ink- Jet Black, Distress Ink- walnut stain
Stamp: Lili of the Valley- Merry Christmas Penguins
Medium: Distress ink, reinkers
Papers: Bazill- kraft and vanilla cardstock,
Pattern papers- Maja design
Langton hp watercolorpaper 300g
Tools: Magnolia DooHickeys- poinsetta, MS-punch, sewingmachine, staple
Embellishment: WOC- pom pom, paper doliys, buttons, TH- chitchat, brown paper bag
Other: Liquid pearls- white opal, Crackle paint picket fence



I´m entering my card into these challenges
Lili´s little fairies- A christmas card for the boys

onsdag 3. oktober 2012

Juletag

I dag har jeg en tag å vise.
Motivet jeg har brukt heter Dancing with Stars Tilda,
fra Magnolia.

Som base har jeg brukt Craft tag- Manila size #8,
 dekorert med hvit kartong og tørrembosset kartong.
Arkene er svertet med vintage photo.
Jeg har pyntet med (WOC-produkter )seambinding, roser og
ivory organza. Har også brukt osteklut og perlebånd fra Kort&Godt.


Bakside med stempler fra NSS og Lili of the Valley.


Deltar i disse utfordringene 
Card and Scrap- Bånd/blonder
WOC- Anything Goes


Klem, June

mandag 1. oktober 2012

A Fairytale

This card I have made for a good friend of mine.
I really wanted to make her a card with these adorable stamps from Magnolia.
My friend is a lovely girl and the reason I thought of these stamps for her is that I sometimes tell her:

"You have to kiss a lot of frogs before you find your prince".
The cute frog is colored with DIs.
I have added some liquid pearls bisque around the image and stickers that says "kiss me".
To the crown I have added some crackle accents.

Onto the tag I have fastened seambindingribbon and a flying pig charm.

Flowers from wild orchid crafts and some decorative branches from Kort&Godt.

I have also decorated the inside.

Fairytale Tilda

Prince Edwin

The back of the card

And the front



Recipe
Size: 15x15 cm
Folding: Regular
Ink: Archival Ink- Jet Black, Distress Ink- walnut stain
Stamp: Magnolia- frog, fairytale Tilda, prince Edwin
Medium: Distress ink, reinkers
Papers: Bazill- brown & vanilla cardstock,
Pattern papers- Maja design
Langton hp watercolorpaper 300g
Tools: sewingmachine, Magnolia DooHickeys- swirl, tag & iced spruce
Embellishment: WOC- roses, deep ivory hip rosebuds, seam binding, button,
Kort&Godt- decorative branch, pearls, lace, cheesecloth, charms, TH- adage tickets, stickers
Other: Liquid pearls- bisque, Stickles star dust, Crackle accents


I´m entering my card into these challenges
Just Magnolia- Pealrs and die cuts
Midweek Magnolia- Distressed
MDUC- Sketch
Totally Tilda- Bingo (lace, distressing, gems)
Deep Ocean Challenge- More than 2 colors

Thank you so much for stopping by!
Hugs, June